onsdag 9 december 2015

Marknadsföring

Tycker att det här med marknadsföring är svårt. Skulle gärna få fler PT-kunder till jobbet och nu till våren kommer jag köra ett nytt lunchpass på 30 min (Funktionell Fys Express) som jag gärna vill att folk kommer och testar.

Tidningsannonser tror jag inte ger så mycket per krona man lägger på det så det kommer vi nog dra ned på. Vi kommer att lägga mer pengar på Google Adwords och att marknadsföra oss via Facebook, vilket jag tror mer på.

Mailutskick till gamla deltagare kan också fungera, men jag märkte i somras när jag körde mina cirkelpass utomhus, att om man mailar gruppmail för ofta så blir de klassade som spam. Så då är det bäst att uttnyttja något företag som har en mailutskickstjänst som t.ex. Paloma. De har också en funktion som jag saknade när jag anordnade träningskonvent, nämligen en anmälnings- och betaltjänst för event (och en app för registrering). Dessutom har de verktyg för att göra enkäter/utvärderingar på nätet.

En annan marknadsföringsteknik som jag föreslagit på jobbet är att skaffa 2 st crosstrainers på hjul (Streetstrider eller Elliptigo) som man har vår logga på. Sedan låter man våra medlemmar låna den och cykla runt i staden med dem. Tror vi skulle vara först i stan med sådana och då borde det ju ge lite reklam. Dessutom får våra medlemmar träna sin konditionsträning på ett nytt kul sätt där de ävem får frisk luft. Får väl se om mina chefer nappar på detta.


Har ni läsare några bra marknadsföringtips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar